A toborzás új hulláma: A social media ismét tarol!

A növekvő verseny és az online trendek gyors változása miatt a közösségi média egyre fontosabb szerepet játszik a toborzásban a hagyományos álláshirdetésekkel szemben.  Az Aberdeen Group kutatása szerint a 18-34 éves korosztály 73%-a(1) már a social media felhasználásával találta meg legutóbbi állását. Az eredmények az online automatizáló platformok növekvő jelentőségét mutatják, amely  tendencia csak folytatódni látszik a jövőben.

A legújabb folyamat-automatizáló megoldások már hatékonyan használják a közösségi felületeket is, és a különböző platformok összekapcsolásával egyszerűsítik le a munkaerő keresést. A Zapier és más hasonló automatizációs felületek toborzási területen való használatához még szükséges némi HR szaktudás, létezik azonban már olyan toborzó platform, amely segítségével bárki számára gyerekjáték a munkaerő keresés. A MelonAppal könnyedén és gyorsan indítható toborzó kampány a legtöbb állásportálon, LinkedInen és Facebookon, bármely pozícióra.

A LinkedIn és a Facebook növekvő népszerűsége miatt a közösségi média felületeken való álláskeresés nem csupán a munkaerőpiac legfiatalabb Z generációs tagjaira jellemző, a Szent István Egyetem és a Debreceni Egyetem kutatása szerint ugyanis az Y generáció több mint fele, 56,6%-a használja erre a célra a social mediát. A Facebook a legnépszerűbb közösségi média platform álláskeresésre, amit a LinkedIn és az Instagram követ(2).

Új módszer a toborzásra

A magyar munkaerőpiac igényeire optimalizált MelonApp hamar felismerte a közösségi média erejét a munkaerő-toborzásban, és az álláshirdető portálok mellett  a social media felületeket is beépítette toborzó rendszerébe. Legújabb ‚Social boost‘ névre hallgató álláshirdető kampányuk szinte az összes közösségi média platformon – köztük a LinkedIn, a Facebook, az Instagram és a Reddit felületeken – biztosít célzott és kiemelt megjelenést. A szolgáltatás minden olyan munkaerőhiánnyal küzdő magyar kis- és középvállalkozás számára nyújt segítséget, akik gyorsan és hatékonyan szeretnének új munkaerőt toborozni HR szaktudás nélkül, mindemellett pedig HR szakemberek százainak biztosít megfelelő jelölteket toborzási kampányokhoz.

A jövőt kétségkívül a MelonApphoz hasonló időt, energiát és költséget megspóroló okos megoldások jelentik, mint ahogyan az élet számtalan más területén is tapasztaljuk, legyen szó parkolásról, utazásról vagy ételrendelésről.

(1) https://www.forbes.com/sites/gradsoflife/2018/01/18/social-recruiting-is-growing-are-you-prepared/?sh=818eb139cae8
(2) https://docplayer.hu/68658213-Az-y-generacio-es-az-allaskereses-y-generation-and-the-job-seeking.html
(MTI-OTS)

Hinterlasse einen Kommentar